Mimmi listar favorit produkterna.

Tänkte göra ett inlägg om mina favorit produkter. Utgår från mitt eget hår som är av en typisk svensk hårkvalitet.
Tunna fina hårstrån som även är färgat.

                                               

SHAMPOO



Favoriten för tillfället är Alterna caviar anti-aging seasilk shampoo. Det är helt fantastiskt. Perfekt till ett behandlat hår. Återfuktar och reparerar. Kostar 350 kr. Lite dyrare men mycket drygare!
 


BALSAM



Efter shamponering är det dax för balsam och vad passar inte bättre än ett i samma serie.
Alterna caviar anti-aging seasilk conditioner. Vårdar och reder ut.
Kostar 390 kr.  Väldigt drygt balsam så det räcker jätte länge.



STYLING
Eftersom jag ofta använder fön och plattång när jag fixar håret så börjar jag med ett värmeskydd.



Jag har blivit beroende av denna produkt. Can´t live without it.
Kerastase ciment thermique.
Ta i en hasselnöt stor klick i håret när det är handukstorkat.
Den aktiveras av värmen och skyddar och bygger upp håret. Håret blir mjukt och glansigt och man känner verkligen att den vårdar. Äntligen kan jag använda värme verktyg på håret utan att känna att det sliter jätte mycket. Kostar 239 kr.



När håret är torrt och "plattat" brukar jag använda en spray för att fixera håret.


Sebastian Shaper Plus. Bra spray som är lagom fast. Lätt att kamma ur håret. Kostar 229 kr.



Har ganska mycket självfall i håret och det vill jag självklart utnyttja ibland.


Kms Curl Up Control Creme.
Jätte bra produkt som hjälper till att separera och fixera lockarna utan att bli hård eller kladdig.
Krama in en lagom klick och låt självtorka eller föna med en difuser (tratt). Kostar 280 kr.


Fixerar efteråt med Shaper plus spray.


Hoppas jag kunnat inspirera er lite i djungeln av produkter.
 /MIMMI

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kostar värmeskyddet?

2008-11-11 @ 13:21:08
Postat av: Anonym

Värmeskyddet kostar 239 kr.

2008-11-11 @ 16:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0